Uiteindelijk hoeft uw bedrijf alleen te rapporteren over de thema's die voor jouw bedrag relevant zijn. Dit wordt bepaald met een Dubbele materialiteitsanalyse waarbij het bedrijf op twee perspectieven wordt geanalyseerd: hoe een bedrijf invloed heeft op mens en planeet (maatschappelijke materialiteit) en hoe duurzaamheidstrends en -risico’s het bedrijf zelf beïnvloeden (financiële materialiteit). Deze aanpak biedt een compleet beeld om strategieën en rapportages te baseren op wat werkelijk van belang is. Voor deze analyse moet de input van alle stakeholders meegenomen en beoordeeld worden.
Met de uitkomsten van de Dubbele materialiteitsanalyse zal een op maat gemaakt actieplan komen om alle benodigde data te verzamelen. Dit zorgt ervoor dat u niet overbodige data hoeft te verzamelen. Met de begeleiding van Impct Agency zal u ondersteunen bij de dataverzameling.
Acties in fase 3:
• Uitvoering van de materialiteitsanalyse
• Doorvertaling maken naar materiele onderdelen
• Gap analyse
Plan een kennismakingsgesprek in!